Weekje genoten! - Reisverslag uit Bijilo, Gambia van Lore De Bruyckere - WaarBenJij.nu Weekje genoten! - Reisverslag uit Bijilo, Gambia van Lore De Bruyckere - WaarBenJij.nu

Weekje genoten!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lore

04 Februari 2008 | Gambia, Bijilo

Hoihoi!
Na nog een hectische maandag vorige week heb ik eindelijk es een weekje rust gehad! Ik dacht (weeral) dat ik het gekste al gezien had nu in't ziekenhuis,ma niks was minder waar...Ik werd vorige maandag plots naar buiten geroepen, kmoest vlug komen én mn handschoenen aandoen...wat bleek: er was iemand toegekomen met de taxi, hoogzwanger...en toen'k haar rok omhoog deed zag'k de vliezen zo uitpuilen. Kvroeg haar om rap nog naar binnen te komen, maar da zag ze al helemaal nie zitten. Heb me dan maar op mn knieen bij haar op de achterbank gezet en haar zo effkes verlost van een flinke baby...
Een paar uur later terug hetzelfde scenario: geroep dat we naar buiten moesten komen, er zat een vrouw op handen en knieen voor de deur, met een baby op de grond...ze had het nét niet gehaald ;-) Gelukkig was alles ok!
Zo zie je maar, in Afrika kan alles...
Vorige week dinsdag ben'k ook nog een dagje gaan werken, maar mn gedachten stonden niet echt op bevallingen doen! Kwas véél te zenuwachtig om het quartetje Belgen (zoals t.Katty ze noemt) te gaan ophalen op de luchthaven. Kwas hééééééééél blij hier wa bekende gezichten te zien ;-) En gelukkig vinden ze Gambia allemaal even leuk als ik!
Paar daagjes strand gehad, een dagje Banjul...en hun week zit er weer bijna op zie! Morgen vliegen ze terug naar huis en dan blijf ik hier héél alleen achter! Want Pierre en Yasin zijn gisteren ook terug naar Belgie vertrokken...Er vloeien hier dus héél wa traantjes bij mij! :-(
Kan ook nie anders, kheb een fantastische tijd gehad die eerste 3 weken bij Pierre & Yasin, waar ik ze eeuwig dankbaar voor zal zijn!!
Maarja, nog een week of 3 en dan ben ik zelf terug in Belgie en zie ik hen ook terug!

Lotje,kmis je ook...binnenkort mag je terug bekvechten met mij!!:-)

Nele & Christophe, een héle dikke proficiat! Stiekem wou ik nu toch da'k effkes in Belgie was, want ben toch héél benieuwd naar jullie boeleke!

Marnix, je mag gerust mn foto's "stelen"...no problem!

Papa Gent, awel...waar blijven je verhalen???

Liefs en dikke zoen, Lore Frederik mama & mémé

  • 04 Februari 2008 - 14:53

    Pa Van Gent :

    Hiere ie is bék (vrije vertaling van het frans "ij is daor weere zulle, de zoage").
    Wilde,tussen haakjes ( da zijn zo twee kromme boogskes), erop letten dak alle dagen een berichtje wilde sturen, maar kbleef altijd hetzelfde verslag zien op uwen blok( of oe noemde da), op mijn kompoeter, van het verslag van uw vorige veslagen . (snapt daar iets van?).K'peinssedeke da ge geen tijd had om de kompoeter te bespelen, omdat ge met wat anders aan het spelen waart???? Rara, wie zou da kunnen zijn??? Gelukkig benk ook jonk geweest, en ken da van de vlinders in den buik. 14.28 uur plaatselijke tijd, moe stoppen want op tv is het "Thuis". Subbiet ttz rond 15 uur doe ik voort. Kben terug, tisteseggen het is 14.54 uur, dus ses minuuten vroeger dan voorzien, dus kan ik ses minuuten langer imeelen of zoiets.
    Jonk keb zitten bleiten mee al die misere in "thuus". Gij hebt daar veel misere hé, maar in thuus is het nog veel slechter wé (hij moe weeral den plezanten uithangen). Alee, belgisch kampiaantje, ghebt weer een vreeee week achter de rug. Maar ja met al die vitamientjes die ge nu opdoet met uw fredjen kunt ge tegen een stootje. Fredjen den ouwen heeft het weeral kunnen arranjeeren hé. Vandenmorgen zet ik mij aan mijnen compoeter (den egoist met ik en mij en mijnen) en zoek ik (weeral dienen ik) naar de aankomsttijden van eenen vliegmachien (ik vlieg al in een vliegmachien, om U terug tezien, (nee fredje nie gij maar ons gambiaantje). Apropo tis een liedje van onze charmezanger "zakoske" uit het meetjesland, U allen wel bekent, vermits ge meetjeslanders zijt.
    Aja, dus ik kijk naar éérport malaga naar arrival (wat is da voor een beest zeg)en in het spaans wordt mij gevraagd:
    "espanja por va for, watta informationa wilda hebba?" Ge kunt peisen dak in paniek sloege. Subbiet naar den piplioteek gelopen achter nen spaanse woordenboek. En ik maar zoeke he:
    espanja: verblijfsoord voor diegenen die nie graag werken.
    por: nen klop van den hamer krijgen, na het feesten.
    va: simpel das paake.
    for: is ge zijt er voor of ge zijt er tegen.
    watta: te verkrijgen bij den appoteeker.
    informationa: te vinden in de gazette.
    wilda: ge wilde het of ge wilde nie.
    hebba: ik heb mijn fredje bij mij (hoe zalig).
    Allee, nu een beetje ernstig, alle stokje op een gekheid, ik maar zoeken naar ulderen terugvlug van baljun of zoiets naar malaga, amsterdam en dergelijke, jonk niets te vinden.Ik subbiet bellen naar den presitent van Jambia, den weledele Heer Jambiola, met den vraag is die zotte bende van den belgiek al vertrokken. Hij mij zegge: jonk ik nie kwijt geraak nie die bendie van meettielandie. Kunte gij niet meellie die bendie, da zij morgen vertriek moeteni.

    Allee kheb het weeral kunnen arrangeerie, kzag plotseling op mijn papierken, welke gij, fredje, na langggggg aandringen van den ouwen, op papier had gezet, nammelijk da ge maar morgen naar huis komt. Ondertussen Uw imeelken gevangt, via mijn ontvanger, in het moderne nederlands geessssmmm. Exkusseer, da een beetje kort van stof ben, maar den volgende keer tzal ietske meer zijn.
    Allee schatjes van het verre afriekje, neem nog vlug een appeeritievke met uw liefke. Toch schoon gezegdt (nieuwe gentse spellink) hé.
    Kuuuuuusjes (nee fredje niet voor U) en tot binnenkort.

    Den plezante die peinst dat hij plezant is? Rara??

    Bena Nota: Gambiaantje uwen titel: "een weekje genoten."
    Ikke nie zulle. Alleen kuisen, alleen eten klaar maken, alleen wassen en plassen, enz. En waar blijft die belofte van die gambiaantjes die ge gingt sturen om op mij te passen, mij te helpen bij het huishouden en mij in den zevende hemel gingen in slaap wiegen.

    Allee, omdagge een braaf meiske zijt is het u vergeven.

    Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

  • 05 Februari 2008 - 21:33

    Natje, Rv En Ilhan:

    Hoikes,

    Geniet nog van de weekjes die nog overblijven!!! Hoop dat ik ooit ook z'on kans kan en mag krijgen. Terug in België moeten we nog es afspreken?! Nog veel bevallingsplezier... Als je nog es een slechte dag hebt, denk dan aan de positieve en leuke dingen in het leven.

    GRTZ

    ps: HAVE FUN...!!!

  • 07 Februari 2008 - 07:20

    Pa Van Gent:

    Hallo, hallo, het is bijna zo ver! kheb eens een propeersel geprobeert, en beginnen rekenen hoeveel seconden gij nog van de belziek verwijdert zijde. Twee dagen en nachten rekenen en cijferen, om dan bericht te krijgen da ge vroeger naar huis komt. Dus weer twee nachten en dagen aan het rekenen geslagen om de juiste rekening te hebben.
    Beginnen wij bij de eerste rekening.
    Ge bleef tot het einde van de schrikkelmaand, of nog 24 dagen te gaan?
    Niet juist, en ik ga het U edelen jonkvrouwe bewijzen:

    Nog 24 dagen te gaan maal 24 uur per etmaal is 576 uren, da maal 60 minuten, en da maal 60 seconden, geeft ons 2.073.600" da ge nog te gaan hebt. Maar!
    Daar moet ge van aftrekken:

    Primo ten eerste:
    10 uur per nacht da ge slaapt x 23 dagen geeft ons 230 uur, da maal 60', maal 60" geeft ons 828.000".

    Primo ten tweede:
    3 uur x 24 dagen x 60'x60" da ge droomt van fredjen geeft ons 259.200".

    Slotsom:

    Nog te gaan: 2.073.600"
    af te trekken: -828.000 (slapen)
    af te trekken: -259.200 (droom fredje)

    Schiet dus nog over 986.400".
    Da delen door 60' en 60" geeft ons
    NOG 274 uren in jambia, dus den helft, als da geen goe nieuws is.
    Maar vermits ge den vijfentwingste naar huis komt en niet den 29ste, moeten wij daar nog van aftrekken:

    4 dagen x 24 uur x 60'x60" geeft:345.600" ofte af te trekken van hogerhand namelijk 986.400"-43.200" is gelijk aan 943.200" en da delen door 60' en nog eens 60" geeft: nog 262 uren te gaan, en da dan uitiendelijk delen door acht geeft aan dat ge nog juust 32.75 uren te gaan hebde.
    Ge ziet dak altijd goe kunnen rekenen heb in de kleuterklas. kwas altijd mijnen eerste in de kleuterklas, en daarom kreeg ik van de kinderjuf een telraampke welke ik nog altijd gebruik, vandaar die mooie rekening hierboven. Later lagere school, enz...., was ik ook den eerste maar van van achter te beginnen.

    Allee daarmee hoop ik U toch een beetje opgebeurt te hebben.

    Tot binnenkort!!!!!

  • 07 Februari 2008 - 20:59

    Pierre And Yasin:

    Hallo ons babygirl, we missen de zon,het stof en het zalige leven, maar jou het meest hoor.
    We hopen dat je toch nog wat naar je zin hebt in Bijilo en dat Pa goed voor je zorgt,ondertussen zijn wij al geklimatiseerd naar + - 5 gr. ,,,pfffff ni te doen.
    Yasin vraagt of je ervaring hebt opgedaan van de (mentelato) ???? en of er nog voldoende pampers zijn, woeaaahhhhhh.

    Take care, hoop to see you soon

  • 07 Februari 2008 - 21:06

    ° Lotje °:

    Hoi zusje!
    Kheb je nu net gehoord en kwist dak je nog meer ging missen door je te horen.. Kging eerst 2 maand nie bellen, ma da zou'k ook nie volhouden..'t wordt gewoon echt dringend tijd daj ier terug bent, want kmis precies een deel van mezelf!! Hoor me nu bezig, je zou medelijden krijgen eh? Mja tis echt wel zo..
    Je zusje mist je heeeeeeeeeeeeeeel hard ma kben ergens ook wel tevreden da je daar bent. Allé da je kan doen waar je al zo lang van droomde. Nie iedereen krijgt die kans en kben blij da jij die kans gekregen en gegrepen hebt. Je verdient da meer dan wie ook! Kben heel fier op wa jij nu doet! Tmag geweten zijn :)
    Kga ier dan es in mn bedje kruipen, ben beteke moe aant worden.. Kga je zaterdag dan nog es proberen bellen eh. Anders moet je nog es mailen wanneer ek best bel..

    Slaapwel xxx

  • 07 Februari 2008 - 21:21

    Katty:

    Hoi lore hier ben ik terug.Mijn eerste dagje gewerkt na 5 daagjes vakantie.Wat een temperatuurverschil mé Gambia, hier maar regenen,waaien en frisjes ,ik had beter meegekomen naar daar.Meme was heel tevreden van haar verblijf bij jou.Je hebt daar weeral wat meegemaakt geloof ik zo'n rare bevallingen,best dat dat hier nie veel meer voorkomt hé maar ja daar leer je veel uit.Nog eventjes doorbijten en dan kun je terug bij je vriendje zijn,ook al zal je de belevenissen daar wel missen.
    Gisteren is tante Caroline langs geweest met het geboortekaartje van DAAN(wat een mooie naam )Het is een uit de kluiten gewassen zoon?Ik had het eventjes moeilijk als ik het berichtje kreeg maar dat zal me nog vele malen te wachten staan.
    Nog veel plezier daar en tot aan de telefoon !!!!!!!!!!!!!!!!
    groetjes t katty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Gambia, Bijilo

Mijn eerste reis

Voor 2 maand op stage als vroedvrouw in Gambia!!!

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2008

Afscheid!

16 Februari 2008

Laatste volle werkweek!

09 Februari 2008

Gedaan met vakantie!

04 Februari 2008

Weekje genoten!

27 Januari 2008

Crazy Saturday!!!!!!!!
Lore

Voor 2 maand op stage als vroedvrouw in Gambia!!!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 21758

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: